. Blog o rozwoju południowych dzielnic Gdańska: Pętla Łostowice - jak to utrudniła zamiast polepszyć komunikację południowych dzielnic Gdańska .

13 lutego 2013

Pętla Łostowice - jak to utrudniła zamiast polepszyć komunikację południowych dzielnic Gdańska

O wadach i zaletach pętli Łostowice-Świętokrzyska pisałem już na początku roku jednak wciąż ubolewam nad rozwiązaniami utrudniającymi dojazd do takich dzielnic jak Stary Chełm i Ujeścisko. Poniżej wyjaśniam w jaki sposób można dojechać na dzielnice, gdzie są przedszkola, szkoły czy przychodnie z których korzystają mieszkańcy osiedli z południowej części Gdańska.

Po pierwsze - kierunek Stary Chełm:
pętla Łostowice-Świętokrzyska w bardzo dużym stopniu utrudniła dojazd mieszkańcom dzielnic południowych m. in. na Stary Chełm.
Przed powstaniem pętli wystarczyło dojechać do „starej” zajezdni Chełm i przesiąść się na 108 lub 118. Po otwarciu pętli Łostowice-Świętokrzyska, należy dojechać do „nowej”, następnie dojechać do „starej” i przesiąść się na 108 lub 118. Zsynchronizować 3 środki komunikacji to trudne zadanie i w praktyce mało realne. Teraz na dojazd na Stary Chełm potrzeba poświęcić ok. 40 minut, wieczorem to nawet 60 minut. Wniosek jest prosty - strata kolejnych kilkunastu minut na dojazdy.
Rozwiązaniem jest wydłużenie trasy linii nr 118 do pętli Łostowice-Świętokrzyska i/lub wydłużenie linii 295 do centrum przez Stary Chełm zamiennie z linią 118.

Po drugie - kierunek Ujeścisko:
pętla Łostowice-Świętokrzyska w bardzo dużym stopniu utrudniła dojazd mieszkańcom dzielnic południowych również na Ujeścisko (zlokalizowane jest tam nowoczesne przedszkole modułowe oraz Szkoła Podstawowa nr 12). Przed powstaniem pętli wystarczyło dojechać do przystanku Przemyska (dojazd był bezpośredni jednym autobusem) i przesiąść się na 118.
Po otwarciu pętli Łostowicka-Świętokrzyska, trzeba dojechać do „nowej”, następnie przesiąść się na tramwaj i dojechać do przystanku Płocka  (uwaga 1 przystanek), następnie przesiąść się na 118. Zsynchronizować 3 środki komunikacji to trudne zadanie z 20-25 minut na dojazd teraz potrzeba poświęcić ok. 40 minut! Wieczorem to nawet 60 minut! Wniosek jest prosty - strata kolejnych kilkunastu minut na dojazdy.
Rozwiązaniem jest wydłużenie trasy linii nr 118 do pętli Łostowice-Świętokrzyska i/lub wydłużenie linii 295 do centrum przez Stary Chełm zamiennie z linią 118.




1 komentarz:

  1. a kiedyś 162 nie tracił czasu na wjazd na pętlę, tylko od razu jechał Łódzką, zjeżdżał z Łodzkiej, a teraz robi kółko i parę minut tracę ekstra ....
    i jeszcze cyrk z pasem do zawracania, słup, lewoskręt, autobus stoi i stoi ze wszystkim w górę, pas do zawracania pusty, lewoskręt pusty na pętlę, ale cóż ten słup pomiędzy pasem do zawracania a lewoskrętem musi być ... bo z lotu ptaka pewno lepiej wygląda

    OdpowiedzUsuń