. Blog o rozwoju południowych dzielnic Gdańska: Korki w ciemnościach na południu Gdańska .

06 października 2016

Korki w ciemnościach na południu Gdańska

O każdej porze dnia i nocy można stać w korkach na gdańskim południu, o tym wiedzą chyba wszyscy mieszkańcy jednak czy urzędnicy analizują zaistniałą sytuację - mam taką nadzieje:). Codziennie obserwuję Al. Havla i jestem pełen podziwu wydanych milionów i stojących na pięknym asfalcie setek aut. Moja propozycja wydłużenia pasa jezdni od przystanku Wilanowska do przystanku Łostowicka została opisana tutaj. W mojej opinii przyczyna zaistniałej sytuacji jest niepoprawny układ drogowy na skrzyżowaniu Havla, Wilanowskiej, Armii Krajowej i Łostowickiej. Kolejna propozycja to ponownie wydłużenie tym razem lewoskrętu od miejsca wskazanego poniżej (tuż za latarnią) aż do wyspy na której nie tak dawno dobudowano lewoskręt w kierunku Kartuz.

Dlaczego taki długi miałby być ten prawoskręt? Przede wszystkim zaletą proponowanego rozwiązania byłoby to, że auta stojące na Havla i kierujące się w kierunku wspomnianych Kartuz nie korkowałby wąskiego przesmyku na wysokości przystanku Wilanowska dzięki czemu więcej miejsca byłoby dla samochodów wyjeżdżających z Wilanowskiej jak również dla pozostałych kierowców z Havla. Obecnie twa walka o każdy centymetr jezdni gdyż: po pierwsze lewoskręt jest dopiero po przejechaniu świateł, po drugie auta zamiast się rozpędzać, hamują bo musza ominąć "cypel", aby wjechać na lewoskręt przez co skrzyżowanie ma mniejszą przepustowość, a tak z wydłużonego lewoskrętu byłyby gotowe do manewru w kierunku Kartuz przez co zrobi się więcej miejsca dla aut jadących w Łostowicką.













4 komentarze:

  1. Pomysł ok ale według mnie ma kilka wad.
    1. Jeśli ktoś jedzie Witosa z Chełmu i chce zawrócić na "rondzie" i wrócić na Havla to zapewne nie będzie miał na to miejsca (pas będzie zajęty przez jadących od pętli).
    2. Dodatkowo, czy można w ogóle ruszyć Havla skoro było to robione z unijnej kasy a UE ma o to wielką sraczkę?
    3. Skręt z Łostowickiej w Witosa/Wilanowską się skróci przez co będzie większy korek na Łostowickiej i Armii Krajowej.
    4. Musiałby zostać wydłużony czas na przejściach gdzie są 4 pasy bo dużo osób tamtędy chodzi i tu rodzi się kolejny problem, więcej czekania kierowców i znów większy korek.

    Generalnie cała ta aleja Havla i to skrzyżowanie z AK jest tragedią, masakra, ten kto to robił powinien beknąć za to. Przez to według mnie większe grzebanie w tych ulicach w jednym miejscu pomoże a pogorszy w drugim i wychodzimy na 0.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za komentarz.
    ad1. Rozumiem, że auta jadące z Chełma (tak Chełma) obecnie mają miejsce? Korkują jeszcze bardziej zaistniałe miejsce.
    ad2. Wygląda na to, że można skoro ZDiZ składa do Bazy Projektów Inwestycyjnych moją propozycję wydłużenia pasa po drugiej stronie (od przystanku Wilanowska do przystanku Łostowicka)
    ad.3 Prawda, skręt zostałby skrócony o szerokość pasa. Czy to spowoduje większe korki - nie sądze.
    ad4. To solidny argument, aczkolwiek są inne pasy w odległości max 50m...

    Havla i skrzyżowanie z Armii Krajowej jest jaka jest, albo można biadolić albo pisać do urzędników:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej gdyby powstały tam tunele albo raczej wiadukty-rozjazdy (AK-Łostowicka), ale znając życie nigdy tak nie będzie bo koszta, bo coś itd. Chociaż można też zaszaleć z rondem ze światłami ;D

      Usuń
    2. Najlepiej byłoby.., ale dopóki nie ma wiaduktów trzeba szukać innych rozwiązań.

      Usuń