. Informacje o dzielnicy: Ujeścisko-Łostowice, Jasień, Orunia Górna-Gdańsk Południe, Chełm: Czy będzie bus pas na Havla? .

27 maja 2020

Czy będzie bus pas na Havla?

Mieszkańcy południowych dzielnic Gdańska w Budżecie Obywatelskim wybrali budowę drugiego prawoskrętu, a rok później kolejny lewoskręt. Dwa dodatkowe pasy ruchu będa zlokalizowane na końcowym odcinku Havla tuż przed skrzyżowaniem z Armii Krajowej.
Pierwszy projekt (prawoskręt) zgłoszony w edycji 2019 BO otrzymał 5825 głosów i z najlepszym wynikiem wygrał głosowanie (realizacja do końca 2020 roku), jako drugi w kolejnej odsłonie mieszkańcy wybrali lewoskręt, który zyskał 4 593 punkty.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła zapytanie ofertowe na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.: "Gdańsk Południe lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla – budowa lewoskrętu w kierunku obwodnicy” w ramach zadania Budżet Obywatelski 2020. W treści przedmiotu zamówienia czytamy:
"1.3. Dobudowanie pasa do skretu w prawo z al. Vaclava Havla w ul. Wilanowską. Natomiast z obecnego pasa do skrętu w prawo stworzyć bus pas, który za skrzyżowaniem z ul. Wilanowską do skrzyżowania z al. Armii Krajowej (jezdni do Centrum) byłby wspólny z istn. pasem do jazdy w prawo w al. Armii Krajowej (kier. Centrum), a na wysokości wyspy centralnej i za jezdnią al.. Armii krajowej (jezdnia kier. obwodnica)byłby dobudowany bus pas, który kończyłby się w zatoce autobusowej w ciągu ul. Łostowickiej (Koncepcja dla takiego rozwiązania jest przygotowywana przez GZDiZ - Dział Inżynierii Ruchu)" Więcej: [tutaj]

Podsumowując: według założeń bus pas miałby zaczynać się około 100 metrów przed skrzyżowaniem Havla z Wilanowską (a raczej Witosa), następnie po obecnie istniejącym prawoskręcie byłby dozwolny ruch zarówno autobusów jak i pozostałych kierowców. Ponadto dobudowany zostałby pas ruchu jako bus pas na wysokości wyspy centralnej aż do przystanku na ul. Łostowickiej. Oczywiście wybrany w glosowaniu BO prawoskręt i lewoskręt zostanie wybudowany.

Głównym założeniem obu projektu był wzrost komfortu podróżowania mieszkańców dzielnicy Ujeścisko-Łostowice i Chełm oraz lepszy i łatwiejszy wyjazd z Havla, ul. Wilanowskiej i Witosa w kierunku Armii Krajowej i ul. Łostowickiej. Końcowy fragment rozpatrywanego bus pasa na zdjęciu poniżej.


Pytanie skierowane do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni:

"Dzień dobry.
Bardzo proszę o odpowiedź na temat moich wygranych projektów w Budżecie Obywatelskim o nazwie:
- Gdańsk-Południe: lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla w kierunku Armii Krajowej – budowa drugiego prawoskrętu (Budżet Obywatelski 2019) - 5825 głosów - 650 000 pln
- Gdańsk-Południe: lepszy i szybszy wyjazd z al. Havla – budowa lewoskrętu w kierunku obwodnicy (Budżet Obywatelski 2020) - 4593 głosów - 1 000 000 pln

Szanowni Państwo,
Mój projekt budowy drugiego prawoskrętu jak nazwa mówi, miał na celu budowę drugiego prawoskrętu - to logiczne jednak napisze ponownie mieszkańcy wybrali budowę drugiego prawoskrętu. Tymczasem Miasto Gdańsk zabierze nam obecny prawoskręt i przeznaczy na buspas.
Projekt wygrał największą ilością głosów: 5 825 osób
Czy głos mieszkańców nie jest ważny???

Moje dwa wygrane projekty ogólnomiejskie dotyczące prawo i lewoskrętu z Havla miały na celu dodatkowe pasy ruchu i nie było mowy o wytyczaniu bus pasów.

Osobiście jest mi przykro. Poświęciłem wiele godzin i pracy w promocję projektów, a tymczasem Miasto robi coś innego…"

Odpowiedź Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni:
Więcej o projektach w zakladce [Budżet Obywatelski].
Paweł Wiśniewski
Redaktor Naczelny
- twórca http://gdanskpoludnie.pl/
- email: gdanskpoludnie@gmail.com

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza